Naziv ovogodišnjeg školskog projekta je „kreatUM“ što spaja dvije riječi – kreativni um. U projektu se usmjeravamo na tri važna pojma, a to su emocije, kreativnost i mentalno zdravlje.
Ciljevi projekta su razvoj emocionalne pismenosti kod djece, zatim prepoznavanje, imenovanje, izražavanje i reguliranje vlastitih i tuđih emocija, razvoj empatije, jačanje pozitivne slike o sebi, jačanje svijesti o važnosti emocionalnog i mentalnog zdravlja, poticanje znatiželje, istraživanja, inovativnog načina razmišljanja te destigmatizacija odnosno uklanjanje negativnih stereotipa, predrasuda i straha povezanih uz traženje pomoći, kao i normaliziranje pojma mentalnog zdravlja.
U listopadu smo se kroz razne aktivnosti usmjerili na emocije.
Učenici 1.b razreda su sa svojom učiteljicom Anom Šili istraživali svijet emocija. Pogledali su edukativni crtić o različitim osjećajima te su naučili korisne savjete kako se nositi s negativnim emocijama. Svaki učenik je nacrtao svoj profil i označio kako se trenutno osjeća. Također su otkrili kako boje mogu izražavati različite emocije, a na kraju su igrali zabavnu igru – Bingo o emocijama.
Učenici 2.a i 2.b razreda sudjelovali su na radionici psihologinje Drage König pod nazivom „Strašni strah“. Tijekom radionice razgovarali su o svojim emocijama i strahovima. Učenici su se hrabro suočili sa svojim strahovima. Maštom su oblikovali svoje strahove, odabrali im boju, a zatim ih “otpuhali” slamkom. Dodali su im ruke, noge, lica i šašava imena, pretvarajući ih tako u smiješne i manje zastrašujuće strahove.
Učenici 2.b razreda su sa svojom učiteljicom Martinom Balog razgovarali o emocijama i upoznali se sa kotačem emocija. Kotač emocija je izvrstan alat za rad s učenicima jer služi za lakše uočavanje vlastitih emocija.
U 3.a razredu učenici su sa svojom učiteljicom Renatom Klarić razgovarali o tome što su emocije, kako ih prepoznati kod sebe i drugih te kako si međusobno možemo pomoći. Izrezali su srca od papira na koja su napisali važne stvari u svom životu i zatim ukrašavali te radove. Nakon što su zamijenili srca sa svojim prijateljem iz klupe, promatrali su što je njima bitno. Sljedeći korak bio je iznenađujući – učiteljica je zamolila učenike da zgužvaju srce prijatelja. Učenici su osjećali ljutnju i tugu jer su njihovi trudom napravljeni radovi uništeni. Pokušavali su izravnati srca, ali nisu uspjeli vratiti izvornu formu. Zatim su zajedno razgovarali o tome kako se naši prijatelji osjećaju kad ih povrijedimo riječima ili djelima nepoštovanja. Zajednički su zaključili da moraju misliti jedni na druge i poštivati se.
Učenici 6.b razreda su pokazali svoju kreativnost izrađujući vlastiti kotač emocija na radionici psihologinje Drage König. Na njemu su na jedinstven način dočarali vlastite osjećaje sreće, tuge, ljutnje, ponosa, uzbuđenja i straha. Svaki kotač je poseban i drugačiji te nas podsjeća na ljepotu različitosti.
Učenici 7.a razreda su razgovarali o emocijama sa nastavnicom Zlatom Matusinom. Svaki učenik je sebi napisao pismo razmišljajući o svojim osjećajima, strahovima, željama i o tome što žele da im se dogodi ili promijeni u životu na kraju školske godine. Razrednica je skupila napisana pisma, a podijelit će ih učenicima na kraju školske godine kada će učenici reflektirati svoje napisane osjećaje.
Draga König, psihologinja



