« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
„Čovjek je kao razlomak čiji je brojnik
ono što on jest, a nazivnik ono što misli o sebi.
Što je nazivnik veći, razlomak je manji.“
Lav Nikolajevič Tolstoj
Hrvatsko matematičko društvo već šestu godinu zaredom organizira Večer matematike prvoga četvrtka u prosincu. Glavni je sponzor Večeri matematike Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), a u financijskoj potpori sudjeluje i Ministarstvo znanosti i obrazovanja. U sudjelovanje se mogu uključiti različite ustanove, a ove godine prijavljeno je njih 750. Jedna od ustanova upravo je i OŠ Miroslava Krleže koja od samoga početka (2013.) održava Večer matematike pod vodstvom nastavnice Sanje Tobijas. Ove godine održana je 6. prosinca 2018.
Večer matematike zapravo je skup radionica u kojima mnogobrojni učenici otkrivaju zabavnu stranu matematike. Učenici uče igrajući se, a pritom važnu ulogu ima učenje otkrivanjem i logičkim povezivanjem.
Radionice su održane u sedam različitih „matematičkih stanica“, a vodili su ih učiteljice razredne nastave te nastavnici matematike i stručni suradnici. Ukupno je sudjelovalo oko 140 učenika od prvog do osmog razreda, 15 nastavnika i stručnih suradnika te nekoliko roditelja.
Učenici su na radionicama u radu u skupinama pokušavali rješavati matematičke zagonetke i igre te primjenjivali stečena znanja iz nastave. Dokazali su kako funkcionira primijenjena matematika – npr. u forenzici ili likovnoj umjetnosti ili u svima poznatim društvenim igrama kao što su Domino i Čovječe ne ljuti se. Zadatci su bili prilagođeni uzrastu, a učenici su ih vrlo dobro prihvatili.
Cilj je Večeri matematike popularizirati matematiku, učiniti ju zabavnijom za učenje, prikazati učenicima koliko ona može biti zanimljiva, koliko je prisutna u svakodnevnom životu te u njima otkloniti, ako postoji, odbojnost prema matematici. Prema reakcijama učenika vidljivo je kako su ciljevi održanih radionica ostvareni te su učenici izašli s njih motivirani za daljnji rad.
Također, prikladno obilježavanju dana svetoga Nikole, učenici su na kraju radionica sudjelovali u nagradnoj igri u kojima su podijeljene razne nagrade koje će im koristiti u učenju.