« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Danas često čujemo kako se roditelji i stariji žale da djeca i mladi više ne čitaju, knjige izumiru, sve više vremena provode uz mobitele i računala...
Razni digitalni sadržaji preuzeli su većinu slobodnog vremena kako djece tako i odraslih te to svakako utječe i na postotak mladih koji će prije posegnuti za knjigom nego za mobitelom.
Kako bismo u djeci potaknuli i probudili ljubav prema čitanju odlučili smo na zabavan i jednostavan način približiti čitanje učenicima, ali i njihovim obiteljima.
Svaki razred koji sudjeluje u ovome dobio je jednu platnenu torbu koju su učenici sami dekorirali. Torba pripada cijelom razredu i učenici će u njoj nositi knjige.
Knjižničarka je u dogovoru s učiteljicama razredne nastave odabrala knjige i časopise koje će učenici čitati. Knjige su prilagođene njihovom uzrastu i svaki tjedan se mijenjaju naslovi. Nakon što smo na satu ukrasili torbu i u nju spremili knjige, učenici torbu nose kući. Svaki učenik ima tjedan dana da pročita knjigu ili knjige po svom odabiru. Uz knjige, u torbi se nalazi i bilježnici u koju učenici upisuju svoje ime i naslov knjige, pjesme ili priče koju su pročitali. Uz to, mogu i nacrtati priču koja im se najviše svidjela ili napisati najdraže citate i riječi.
Nakon što su tjedan dana čitali knjige, učenici torbu donose u knjižnicu gdje će se prirediti knjige za idućeg učenika koji dolazi po torbu.
Pozivamo i roditelje da aktivno sudjeluju u čitanju s djecom. Potičite ih da što više čitaju i vi njima čitajte knjige ili slikovnice koje su oni sami odabrali. Na ovaj način ne samo što vaše dijete uči nego i kvalitetno provodite zajedničko vrijeme.
Razgovarajte dok čitate. Zajedničko je čitanje odličan način kako potaknuti razgovor s djetetom. Postavljate pitanja, potičite razgovor, dozvolite djetetu da i ono vas pita sve što ga zanima. Dijete na taj način razvija govorne i komunikacijske vještine, jasno izražavanje, kritičko mišljenje i istodobno uči poštivanje različitosti u mišljenjima.
Ovaj način poticanja čitanja trenutno se provodi u nižim razreda (1.-4.) pozivamo i učenike viših razreda da se uključe! J
''Djeca koja čitaju postaju ljudi koji misle''.
Odgovore na pitanja vezana uz ovaj projekt kao i sve prijedloge za čitanje možete dobiti u knjižnici.